Beatles i London när vi ändå är igång

Det var väl min tanke igår. Jag bor ju faktiskt själv i en stad packad full att Beatles platser så jag begav mig på en liten rundvandring med mig själv i solskenet och sprang på en massa platser jag inte varit på förr som var hur mysiga som helst!

Först ut var 3 Savile Row:




Såhär såg det ut 30 februari 1969 när Beatles höll sitt sista liveframträdande på taket:


Detta är Mason's Yard. Här låg Indica Gallery - Platsen där John och Yoko träffades samt klubben/baren The Scotch där beatlarna framförallt Paul McCartney brukade hänga.


Gick förbi detta lilla fik. Tänkte mamma och pappa skulle tycka det var kul (ni är väl typ de enda som läser denna blogg haha)


Gick en sväng på Jermyn street. Här bor Ringo Starr i någon lägenhet som jag glömt kolla upp husnumret på (dumt nog!!). Hursomhelst, träffa honom gjorde jag inte. Ska börja hänga där ofta.


Foot Locker på Oxford Street, gamla HMW
:


Mitt nya favoritområde i London har i alla fall utsätts till: MARYLEBONE! Har i princip inte utforskat det området alls under mina tidigare besök i staden, förrän nu när jag skulle till 57 Wimpole Street och lägenheten där Paul bodde med flickvännen Jane Asher och hennes familj. Underbart fantastiskt mysigt. Plus att där finns hur mycket restauranger, uteserveringar och hjärta. Jag bara älskar det!

Kommentarer
Postat av: D-Daddy

Piggy blev jätteglad när hon såg bilden men undrade om de inte serverade något hö??

2010-03-10 @ 11:04:17
Postat av: linda

Förmodligen skulle det bara flockas marsvin till stället. tror ändå målgruppen är människor.

2010-03-10 @ 23:57:07
URL: http://wingspan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0