british museum

Idag gjorde vi British Museum. Enormt stort och spännande!


Av någon knepig anledning så brukar vi alltid lyckas se minst någon mumifierad person på de flesta av våra resor. Tex de fruktansvärda katakomberna i Palermo. Sedan dess alltid lika kul att skoja om!


Då föredrar jag hellre partyfolket från antikens grekland. Grekland som förövrigt blir sommarens resemål.


Tusen rum, två hundra våningar och en triljon saker var där alldelles säkert. Ett ställe som det här kräver en heldag. Av oss fick det en timme. Men ändå - skoj!

Efter det åt vi lunch i Covent Garden och sedan fick jag vinka av dem på Victoria Station för de skulle hem till kalla sverige (som säkert att varmare och behagligare än vad UK är för tillfället). Lika sorligt som vanligt, fast egentligen mindre sorligt för vi ses ju snart igen.

Nu ska jag vila upp mig ikväll hemma i lägenheten och förbereda mig inför en vecka fylld av massa plugg och jobb. Ha en fortsatt trevlig bank holiday alla!

Kommentarer
Postat av: Viktor

Läskiga dockor! =/ ;)

2010-06-01 @ 00:53:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0