Gränder och gömställen

Jag verkar tydligen gilla det där med gränder, för idag sprang jag på en till och blev helt till mig! KINGLY COURT är gränden som jag har hört talas om, gått förbi flera flera gånger men ändå lyckats missa. Supermysig! Se själva:


Kingly Court, gömstället intill Carnaby Street

Hit ska man definitivt svänga in om man har vägarna förbi Carnaby Street och om man tycker om att shoppa vintage grejer/kläder eller om man gillar små, söta, knäppa saker. Tre våningar är det av bara detta!


Fint och gulligt!

Camellia är nog det sötaste lilla fik jag sett. Fanns små stolar ute i solen eller mysiga små fåtöljer att slå sig ner i när vädret inte vill sig. De har hur mycket te som helst och det verkar dessutom vara ett väldigt lugnt och fridfullt ställe. Ska definitivt besökas en dag! Nere till höger ligger en butik som heter Birdcage som jag blev så himla kär i och fick hålla hårt i plånboken för att inte tömma den på små knäppa japanska saker som t.ex små hundar att snurra in hörlurarna kring.



C'est ici har massa cupcakes i glada färger, macarons och kaffe om man vill ha samt en mysig uteserving. Tror dock inte att deras cupcakes slår LOLA's, som gör världens godaste cupcakes (finns att köpa på Selfridges bland annat)

Måste tillägga att idag är nog den första dagen sedan jag kom hit som jag inte har stressat nästan allt. Så himla skönt. Man mår så himla mycket bättre utan stress.

Kommentarer
Postat av: angelica

åh det där C'est ici såg ju jättesött ut

2010-04-19 @ 12:47:36
URL: http://indianchief.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0