Hannah House

Idag var min första riktiga skoldag! Det är i Hannah House jag kommer vara nästan varje dag nu framöver:

Här pluggar jag just nu Diploma in Hotel Management i 9 månader, därefter hoppar jag nästan direkt på Advanced Diploma i samma kategori och sedan läser jag sista året för en Bachelors Degree i Hospitality and Tourism och får då en examen från Bournemouth University, vilket anses vara det bästa universitetet i UK med den utbildningen.

Idag har jag läst Food Science, Heatlh and Safety med Lucy Skinner, en oerhört charmig dam som inte är en såndär robot till lärare utan mer en lärare som blir ens vän tillslut. Därefter hade vi Tourism Industry med Chris Grant, en riktigt superlondontant som sa "mmkaay" hela tiden.

Min klass är ett enda potpurri av männsikor från olika delar av världen. Känns otroligt spännande. Där är ett gäng indier (och de har ju en så otroligt gullig accent), två estländare, två stycken från nepal, en columbian, en från uzbekistan, en från kina, en från malaysia, en från korea och så jag från sverige. Folk berättar om hur de lever hemma och tar hand om hemlösa hundar som springer på gatorna, eller hur de jobbar på ett köpcenter i mumbai eller hur de har varit i USA och jobbat på holiday inn och sedan har alla hittat sin väg till London.

Skolan ligger mellan Baker Street och Oxford Street, vilket är mitt i värsta smeten av stressiga londonbor och shoppingsugna turister så det är svårt att tro att det kan vara så tyst och lugnt och mysigt på gatan där min skola ligger. Detta är Manchester Square som ligger precis innan Manchester Street där skolan ligger.

Idag har också varit en såndär riktigt härlig varm och solig dag med fågelkvitter! Får njuta av det nu eftersom att vi tydligen ska få snöstorm på torsdag. Men engelsmän har ju panik när de får 2 cm snö och så klagar de på att detta är en så fruktansvärt kall och jobbig vinter, men jag har då inte upplevt en enda minusgrand sedan jag kom hit i alla fall! När man kommer från kalla norden så kan man ju nästan missta det för att vara vår!

hmhmmmm imorgon börjar jag klockan nio (!!) men computer science, slutar klockan tolv. Så ska jag springa och fixa tågbiljetter till Liverpool, handla mat i svenska butiken och shoppa upp alla mina pengar i Beatlesaffären!

Godkväll!

Kommentarer
Postat av: Emma syster

Vad är svenska butiken för nåt? Affär med "svenskt" kaffe, knäckebröd och kaviar? :)

2010-02-10 @ 12:07:15
Postat av: Emma syster

Vad kul förresten att du verkar nöjd med skolan och Londonlivet :) Jag hade inte fattat att utbildningen var så pass lång, det blir bortåt en tre år va? Och inte fattade jag att det var en sån rekorderlig universitetsutbildning, utan trodde nog mer att det var nån tillfällig flumkurs... :$ ;) Men sen är ju vår käre Viktor inte speciellt bra på att ta in information och sedan förmedla den till nån annan ;D

2010-02-10 @ 12:12:25
Postat av: linda

Haha lilla Viktor<3 Nej men jag trodde från början också att det var en flumkurs som jag KUNDE fortsätta på om jag ville för att kaaanske få en liiten merit. Allting har alltså blivit klarade för mig nu och det verkar ju faktiskt vara en bra utbildning. Jag får ju rätt certifikat och så i slutänden i alla fall!



Totally swedish är en svensk matbutik som ligger på en tvärgata till Baker Street. Var precis där nu och shoppade loss på filmjölk, start, marabouchoklad, knäckebröd och massa annat som man redan har börjat sakna jättemycket. Tillexempel VANLIG OST också! Mmm!

2010-02-10 @ 15:45:22
URL: http://wingspan.blogg.se/
Postat av: Viktor

Den verkar ju skitkul den här utbildningen, plus lite spännande människor från olika håll i världen =) Är jätteglad för din skull! :D Jag önskar att jag också hade kunnat fixa tågbiljetter till Liverpool. Någon gång måste vi ju vara där tillsammans ;) puss <3

2010-02-10 @ 18:59:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0