Chania

Har varit på en veckan underbar semester i Grekland med min familj. På tisdagen förra veckan kom de till London och vi promenerade i Chelsea och åt middag på en båt i Richmond. På onsdagseftermiddagen flög vi ner till Kreta.


Chanias hamnpromenad


På Kreta finns det nog mer skandinaver än greker. Synd tyckte vi, men här hittade vi en grek minsann!


Trodde att jag skulle få en fin bakgrund på denna bild men tydligen satt jag framför en rökande dam och några trasmattor. Känns inte särskilt idylliskt kanske men det var det!


Alla dagar spenderades på en av många stränder som finns i området. En av de dagarna var det jätte mycket vågor. Bestämde mig tillslut för att ta ett dopp trots allt och det resulterade i att jag spolades upp på strandkanten, bikinin flög av och hur jag än försökte ta mig upp så gick det inte för alla vågor. Så där låg jag och sprattlade på strandkanten ett tag, aoush -pinsamt värre.


En liten fågelkompis


Grekland är härligt för luften doftar alltid blommor (och lite sopor också men vem bryr sig). Och Bougainvillea är definitivt min favoritblomma.


En grekisk sallad om dagen är ju såklart obligatoriskt -mm!


En liten mamma på mysig restaurang. Härliga kvällar.


Gamla stan


På söndagen åkte vi på utflykt. Bland annat till en stor häftig grotta!


Åka buss på smal slingrig väg längst med en ravin var lite obehagligt.


Framme på Elafonissi, en lagun på södra sidan av ön.


Elisabet föredrar kanske vågor men att vada runt mellan rosa sandbanker i klarblått vatten är inte helt fel heller.


Så himla god mat varje kväll. Denna kvällen åt vi nyfångad Silver Bream -nom nom! Tydligen skulle den ätas med händerna på äkta grek-vis så det fick vi ju göra såklart.


Jag och fadren. Min klänning var orange men självklart hejade vi på Spanien!


En dag ville vi ifrån alla stereotypiska turister och åkte till en liten by som hette Galatas. Fanns väl egentligen inte så mycket att göra där men mysigt var det.


Och mycket mer genuint, som vi föredrar.

Och nu har jag knappt hunnit komma hem innan allt vänds upp-och-ned sådär brutalt snabbt och allt på samma gång men det är väl så det är och nu ska jag inte prata mer om det utan beger mig ut på staden istället!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0